briga o sebi

Briga o sebi i sadašnji trenutak

briga o sebi Znate one dane kad se osjećate iscrpljeno, bezvoljno, anksiozno ili depresivno? Ono što u takvim trenucima pomaže je briga o sebi koja nas vraća u sadašnji trenutak. Donosimo neke tehnike koje će vam pomoći da se pobrinete za sebe.

Bilo kakav emocionalni vihor ili loše osjećaje koje biste mogli imate možete ublažiti sidrenjem i okretanjem prema fizičkim karakteristikama okoline oko nas. Ova tehnika može biti posebno korisna u trenucima kad smo pod stresom te mozak vrti iste misli i ne prestaje s ruminacijama. Ona pomaže da “izađemo” iz mozga te se povežemo s okolinom u kojoj se nalazimo i na taj način budemo prisutniji u sadašnjem trenutku.

Možemo iskoristiti sva osjetila kako bismo se povezali s okolinom. Puštanje smirujuće glazbe na aplikacijama ili YouTube kanalu povezuje nas s okolinom putem sluha. Ako imate kućnog ljubimca, dodir može pomoći u vraćanju u sadašnji trenutak. Također, možete uzeti dekicu ili neku mekanu tkaninu te obgrliti tijelo istom fokusirajući se na dodir između tijela i nje. Zapaliti mirisni štapić ili mirisati cvijeće ili mirisne cvijetove instantno nas može povezati sa sadašnjim trenutkom. Miris drveća u parku može imati sličan umirujući učinak. Brzo hodanje također pomaže kod smirivanja ruminacija. Bosi dodir tla može imati uzemljavajući učinak.

Zadati si neki zadatak također može pomoći u vraćanju u sadašnji trenutak. Čak i najjednostavniji zadaci koji zahtijevaju fokus mogu nam pomoći da se odmaknemo od emocija ili misli koje nas opterećuju. Ako nešto radimo, pomaže da budemo fokusirani samo isključivo na to što radimo. Ako nam pažnja bježi, dobro je to primijetiti i nježno ju vratiti na ono što radimo. Ova vrsta vraćanja u sadašnji trenutak slična je vipassana meditacijama, a ujedno daje i osjećaj postignuća jer smo nešto obavili, što može pomoći da budemo bolje raspoloženi i pozitivno djelovati na motivaciju.

Možemo pokušati zamisliti i istresiranu verziju sebe te ju u mislma zagrliti ili joj pružiti neku drugu vrstu njege. Ova vježba vizualizacije pomaže da se povežemo s brigama u sebi na način da si pružimo njegu.

Bolje povezivanje sa sadašnjim trenutkom na svaki od ovih načina pomaže u brizi oko sebe. Ono pomžae da pročistimo mozak te se kasnije lako možemo vratiti razmišljanju o problemu ili onome što je izazvalo stres na mirniji način.

Ovo su neki od načina na koje sami sebi možemo pružiti njegu u trenucima iscrpljenosti, nemoći, manjka volje ili stresa. Iskušajte ih već danas!