Nahraniti dušu: briga za sebe u vrijeme blagdana

briga za sebe u vrijeme blagdanaBlagdansko vrijeme na površinu može izvući različite osjećaje. Neki mogu biti ugodni, no mogu izaći i potisnuti osjećaji poput tuge, sjete ili usamljenosti. Stoga je važno da se pobrinemo za svoju dušu.

Blagdansko doba na površinu izvlači razne osjećaje. Neki od njih mogu biti osjećaji zajedništva i blagdanske radosti, no isto tako na površinu može izvući i one manje ugodne. Tako potisnuta tuga, sjeta, usamljenost,sjećanje na ljude koji više nisu prisutni, brige oko financija ili stres jednako tako često pronalaze svoje mjesto za blagdanskim stolom. Stoga je bitno osluhnuti svoju dušu više nego inače i dati joj ono što traži.

Blagdansko je razdoblje razdoblje povećanih očekivanja, užurbanih priprema ili pak praznog hoda u razdoblju odmora. Prva je stvar u takvom razdoblju provjeriti vlastita očekivanja. Jesu li realistična? Očekivanja da će sve izgledati kao na holivudskim božićnim filmovima najčešće nisu realna. Ipak je riječ o razdoblju u kojem se užurbanost povećava te završavaju poslovne godine. To ujedno znači i gužve na cestama i u trgovinama, povećani broj obaveza, a to kod svih stvara pojačanu nervozu. Dobro je u takvom periodu češće stati i vidjeti kako se osjećamo. Jesmo li nervozni? Osjećamo li se preplavljeno? Ako je odgovor potvrdan, možda je vrijeme da uzmemo pet minuta za sebe.

Granice i razni osjećaji u blagdanskom periodu

Tu je često i pitanje granica. Blagdani sa sobom donose obiteljska okupljanja ili ponovno viđanje osoba od kojih smo se možda u nekom trenu života odvojili. Neka od tih okupljanja mogu nam biti draga, a druga manje draga. Potrebno je stoga naučiti gdje i kako postaviti granicu kako se ne bismo osjećali iscrpljeno i potrošeno. Je li naše prisustvo potrebno na baš svim okupljanjima? Dobro je da stanemo na trenutak i pokušamo se osjetiti. Jesmo li negdje “potegnuli” onkraj svojih mogućnosti? Ako jesmo, vrijeme je da stanemo i preispitamo vlastite potrebe. Imamo li se potrebu povući, osamiti ili uzeti malo vremena za sebe?

Osjećaji tuge i usamljenosti također često mogu izbijati na površinu jer se u doba blagdana nameće tema obiteljskih okupljanja i zajedništva, a djelomično i stoga što se u takvoj atmosferi možemo sjetiti voljenih koji više nisu s nama ili nisu prisutni Dobro je osvjestiti te emocije i prihvatiti ih te pustiti da budu tu s nama. To isto tako ne znači da se trebamo prepustiti im. No dobro ih je osjetiti ih i pustiti da izađu na površinu, jer su tu s razlogom. Ukazuju na neku vrijednost koju je osoba koja više nije tu ostavila u našem životu. Jednako tako u ovom razdoblju na površinu mogu izići mnogi egzistencijalni strahovi. Ipak je trenutak u kojem se bliži kraj godine pa evaluiramo i razdoblje, svjesno ili nesvjesno.

Briga za sebe

U takvom kontekstu, briga za sebe je neophodna. Dobro je pružiti si i dati dodatnu njegu, onu koja hrani ne samo naše tijelo i mehanizme nošenja sa stresom, već i dušu. To znači i baviti se stvarima koje nam donose radost i opuštaju nas. To može biti topla kupka, čitanje knjige, šetnja, odlazak u kino ili provođenje vremena u prirodi. Pitajmo se – što hrani našu dušu? Provođenje vremena s dragim osobama može pomoći. Kreativno izrađivanje ukrasa ili zimske radosti također mogu pomoći našoj duši da se osjeti okrijepljeno. Dobra predstava, knjiga ili film također nas mogu zagrijati iznutra.

briga za sebe Za one koji osjećaju usamljenost tijekom blagdana ili koji nisu u mogućnosti biti s voljenima, dobro je pogledati postoje li u blizini neki društveni centri koji pružaju podršku. Volontiranje također može umanjiti osjećaje usamljenosti.

Na Facebook grupi Random acts of cardness članovi grupe jedni drugima šalju božićne čestitke. Primiti čestitku od nekog kao i poslati je može stvoriti osjećaj pripadnosti grupi u ovom razdoblju te olakšati osjećaje usamljenosti.

Znanstveno je dokazano da prakse svjesnosti i pomnosti mogu pomoći da ostanemo u sadašnjem trenutku, što pomaže opuštanju stresa ili anksioznosti. Uzmite si vremena da se vratite sebi, obratite pozornost na vlastiti dah i budete u trenutku.

Također, blagansko je vrijeme vrijeme okićenih prizora koji odišu ljepotom i toplinom. Pokušajte obratiti pozornost na ljepotu oko vas, koja može doći do izražaja u lampicama i okićenim prizorima. Svjesna šetnja kroz božićne ili zimske krajolike može pomoći kod osjećaja stresa.

Što god radili, bitno je da ne zaboravimo na svoju dušu. Potrebno je nahraniti ju kako bi što zadovoljnija prošla kroz ovaj period.