Kako se opustiti kad osjećamo stres

Kako se opustiti kad osjećamo stres

Znate onaj trenutak kad osjećate stres tako da vam se teško opustiti? Uzemljenje je praksa koja uključuje povezivanje našeg tijela i uma sa sadašnjim trenutkom i fizičkim svijetom oko nas. Pomaže nam da se osjetimo spojeno s okolinom kao i da se smanje razine stresa i tjeskobe koje osjećamo.

 

Kada se osjećamo tjeskobno ili preopterećeno, naš um ima tendenciju da se utrkuje s mislima i brigama o budućnosti ili žaljenjem za prošlošću. Uzemljenjem u sadašnjem trenutku možemo prekinuti ovaj krug i usredotočiti se na ono što se događa upravo sada. Uzemljenje nam također može pomoći da se osjećamo usredotočenije i uravnoteženije.
Kada smo povezani sa svojim fizičkim tijelima i svijetom oko nas, manja je vjerojatnost da ćemo se osjećati raspršeno ili nepovezano. Ovo može biti posebno korisno za one koji se bore s osjećajima disocijacije ili depersonalizacije.

 

Uzemljiti se možemo na različite načine. Ono što najbolje funkcionira za nekog je individualno te je stoga dobro slijediti vlastitu intuiciju i vidjeti što nam odgovara. Neke od čestih metoda  su recimo meditacija, vježbe mindfulnessa ili jednostavno obraćanje pozornosti na okolinu.

Pronaći mjesto koje nam odgovara, udobno se smjestiti i fokusirati se na dah ili riječ koja nam je osobno značajna može biti praksa meditacije. Kad primjećujemo da nam um odluta, nježno ga i bez osuđivanja vraćamo na točku fokusa. Ono što najbolje funkcionira ovisi od osobe do osobe. Nekim ljudima pomaže fokus na dah, dok kod drugih to ne funkcionira.

Boravak u prirodi često pomaže s osjećajem uzemljenja. Biljke i drveća imaju sposobnost da nas vrate u tijelo i centriraju.  Ako imate more u blizni, skok u vodu također može vratiti osjećaj tijela i povezanosti s prirodom. Fizičko kretanje je općenito metoda regulacije organizma koja pomaže da se osjetimo uzemljenije i pribranije. Duga šetnja može utišati um u trenucima kad imamo osjećaj da previše radi.

Druga uobičajena tehnika uzemljenja je korištenje osjetila za povezivanje s okolinom. Na primjer, možete odvojiti trenutak da stvarno pogledate boje i oblike oko sebe ili da pažljivo poslušate zvukove u svom okruženju. Angažirajući svoja osjetila na ovaj način, možete se vratiti u sadašnji trenutak i smanjiti osjećaj tjeskobe ili stresa.
Sve u svemu, uzemljenje je jednostavna, ali snažna praksa koja može imati širok raspon dobrobiti za vaše fizičko i mentalno zdravlje. Bilo da se nosite sa stresom, tjeskobom ili se jednostavno želite osjećati usredotočenije i povezanije sa svijetom oko sebe, odvojiti nekoliko trenutaka da se uzemljite može biti vrijedan alat.

Za kraj, evo i vježbe uzemljavanja;Pronađite udoban sjedeći položaj. Provjerite jesu li vam stopala čvrsto na tlu. Nekoliko puta duboko udahnite, udišite kroz nos i izdahnite kroz usta.Dok izdišete, zamislite da otpuštate bilo kakvu napetost ili stres koji su se možda zadržali u vašem tijelu. U komade napetosti koje osjetite u tijelu kao teške za opustiti upuhujte bijelu boju dok se ne smekšaju.  Počnite potom obraćati pozornost na svoje tijelo i okolinu. Obratite pozornost na osjećaj vaših nogu na tlu. Osjetite kako se oslanjaju o pod i kako ih pod podupire. Osjetite čvrstinu poda koji ih podupire. Tu je, za njih.

Potom prebacite pozornost na osjećaj odjeće na vašoj koži. Osjetite kako se pripija uz vašu kožu i zadržite se na tom osjećaju.

Možda ćete vidjeti da se osjećate centriranije kad obratite pažnju na osjete u svom tijelu, kao što je granica kože koju osjećate na ruci kad ju čvrsto uhvatite drugom rukom.

Prebacite se potom na zvukove i mirise u okolini. Odvojite nekoliko trenutak da se redom usredotočite na svako od svojih osjetila.

Počnite s osjetilom vida. Osvrnite se oko sebe i pokušajte uočiti što više detalja. Koje boje vidite? Kakvi su oblici i teksture? Nabrojite 5 boja koje vidite.

Zatim se usredotočite na svoje osjetilo sluha. Koje zvukove možete čuti? Pokušajte identificirati svaki zvuk i odakle dolazi.

 

Na kraju se usredotočite na svoj njuh. Koje mirise možete osjetiti u zraku oko sebe? Još nekoliko puta duboko udahnite i vratite pozornost na svoje tijelo. Primijetite sve osjećaje koje možda osjećate i dopustite si da se osjećate prizemljeno i prisutno u ovom trenutku.