briga za sebe

Briga za sebe u vrijeme blagdana

Briga za sebe preduvjet je što lakšeg provođenja blagdana. Iako puni obiteljskih atmosfera, blagdani jednako tako često bude bolna sjećanja, aktiviraju potisnute osjećaje tuge, emocije koje su zakopane. Ili, za ostale, posljedica prekomjernog uživanja u blagodatima blagdana u vidu okusa i mirisa može dovesti do posljedičnog efekta depresije i apatije. Donosimo, stoga, neke ideje brige za sebe kako bismo sami sebi što više olakšali ovaj period.

Briga za sebe: neke ideje

Ako to volite, uživanje u toploj kupki može vam pomoći da se opustite. Voda i inače djeluje ljekovito. Odlazak na bazen može nas na trenutak premjestiti u jedan potpuno drugi svijet.

Grijanje pod dekicom, kao što ste već i sami sigurno shvatili, može imati umirujuć učinak. Također ako pritom gledamo omiljenu seriju ili film. Spraviti si topli napitak ili juhu također može djelovati umirujuće.

Pisanje dnevnika jedna je od aktivnosti koja nekim ljudima pomaže kao dio brige za sebe. Na taj način reflektiramo o tome što se dogodilo te isto emotivno prorađujemo. Blagdani mogu izvaditi razne emocije, od kojih nisu sve lake – emocije tuge za osobama kojih više nema, neslaganja unutar obitelji, osjećaje usamljenosti ili osjećaje praznine. Mogu se javiti i egzistencijalna preispitivanja smisla u kontekstu novogodišnje evaluacije protekle godine. Neki ljudi nisu te sreće da imaju obiteljsko okruženje u kojem mogu provesti blagdane, pa se javljaju osjećaji samoće. Mnoge od ovih emocija popraćene su često i mentalnim ruminacijama, što znači umom koji se stalno vraća na iste teme te tako produžuje emociju. U takvim trenucima najbolje što možemo učiniti jest fokusirati se na aktivnosti koje nas iz njih mogu izvaditi.

Slušanje omiljene glazbe ono je što nas može izvaditi iz uma, ako je slušamo u potpunosti fokusirani na melodiju i tonove. Briga za sebe nekad zahtijeva da izađemo iz onoga što zen majstori zovu “majmunskim mozgom”, koji ne prestaje ruminirati. Aktivnosti na koje se potpuno fokusiramo mogu nam također pomoći da se maknemo iz uma i budemo u trenutku. Primjerice, svjesna izrada kolača. Praksa mindful hodanja, pri kojoj bivamo svjesni svakog koraka. Šetnje pri kojoj pokušavamo što više boraviti u prirodi. Trčanja, plesanja ili bilo koje druge aktivnosti koja pomaže izvaditi se iz mentalne sfere i uzemljiti te povezati sa sadašnjim trenutkom.

Jedan od načina na koje nam je također moguće fokusirati se na vrijeme kad smo se osjećali drukčije. Staviti stvari u perspektivu usporedbom s onima koji imaju manje od nas. Sjetiti se i/ili prebrojati stvari na kojima možemo biti zahvalni.

 

Ove ideje mogu se također prakticirati kad nije doba blagdana. Briga za sebe važan je dio svakodnevne mentalne higijene koji nije dobro zapostaviti.